DINITROL® Plus - Däckspecialisten i Huddinge AB

DINITROL® Plus

Marknadens ledande och mest omfattande rostskyddsbehandling.

DINITROL® Plus rostskyddsbehandling är specialanpassad för relativt nya bilar som har fått ett visst grundrostskydd vid tillverkningen. DINITROL® Plus kompletterar upp rostskyddet på bilden till minst den nivå alla bilar borde ha för att klara vårt hårda klimat i Sverige – ett av världens mest rostintensiva!

DINITROL® Plus görs bäst innan rosten har fått fäste och utförs utifrån ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Behandlingsschemat säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt, bland annat så att inte känslig elektronik skadas.

Du får certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL® Plus kostar från 4 400 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

Boka en rostskyddsbehandling för att förlänga livet på din bil.

Rostskyddsbehandling med DINITROL® Tuff-Kote Dinol

Här kan du se vilka delarna som vi rostskyddsbehandlar på din bil med DINITROL® Tuff-Kote Dinol.

En illustration som visar underredet på en bil

DINITROL® Plus är specialanpassad för relativt nya bilar och görs bäst innan rosten fått fäste. Behandlingen är individuellt utformad för varje bilmodell och kompletterar upp rostskyddet till minst den nivå alla bilar borde ha för att klara Sveriges hårda klimat – ett av världens mest rostintensiva.

En illustration som visar en bil med öppen motorhuv, bagagelucka och dörrar.

Motorhuvens framkant behandlas invändigt med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.

En illustration som visar en bil med öppna dörrar, bagagelucka och motorhuv, sedd från sidan.

Dörrarnas nederdel och skärmar behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt. Skärmar och hjulhus som inte täcks av innerskärmar behandlas även med kraftigt rostskyddande slitskydd.

En illustration som visar en bil med öppna dörrar, bagagelucka och motorhuv – sedd från ovan.

Bagageluckans nederdel behandlas invändigt med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.

En illustration som visar underredet på en bil.

Invändigt i tröskellådor och balkar behandlas. Även utvändigt på underredet inklusive hjulhusen behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.

En illustration som visar underredet på en bil.

Slutligen behandlas ytor i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar samt hela underredet med ett kraftigt slitskydd som skyddar den penetrerande (inträngande) rostskyddsprodukten mot mekaniskt slitage.

Rostskydd i samarbete med Dinitrol Center

Dinitrol Center